Vintern är här och alla snorar och känner sig allmänt hängiga, dags att kurera sig och hur ska man träna?Träna under förkylning eller när man känner sig hängig kan leda till ännu mer och längre sjukdom. Så största och viktigaste tipset, tänk på dina vilodagar när du tränar. Är det verkligen återhämtning när du har vilodag, eller tar du igen allt du inte hunnit med tidigare i veckan?

Ignorerar du när kroppen säger ifrån? Lyssna på kroppen och avstå träning om du har halsont, hosta eller feber. träna med sjukdom i kroppen gör det hela värre och förlänger återhämtningstiden från vad de egentligen hade varit om du avstått din träning just då.

Har man haft ett kortare uppehåll på bara 1-2 veckor kan man stegra träningen och komma tillbaka till där man började rätt snabbt. Men glöm inte att aldrig ta igen missade pass utan acceptera du fått börja om från början.  

Be the first to rate this post

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Posted by: admin
Posted on: 2010-11-24 at 10:07
Tags: träna, sjuk, förkyld
Categories: Hälsa och livsstil
Actions: E-mail | Kick it! | DZone it! | del.icio.us
Post Information: Permalink | Comments (0) | Post RSSRSS comment feed
 
 

Comments

Add comment


 

  Country flag

[b][/b] - [i][/i] - [u][/u]- [quote][/quote]



Live preview

den 20 september 2017 09:23